Mailing

Directe marketing en mailings nemen hand over hand toe. Ook in de verzekeringssector.

Men belooft u de hemel op aarde in deze mailings op basis van informatie die men aangekocht heeft. De kans bestaat dat de informatie niet meer juist is en, wat eigenlijk erger is, men vertrekt louter vanuit het standpunt van het bedrijf, niet van u, de klant…ook al belooft men u de hemel op aarde.

Als professioneel onafhankelijk verzekeringsmakelaar is het in eerste instantie onze taak ervoor te zorgen dat u juist geïnformeerd wordt over uw verzekeringen, eigen aan uw uiterst persoonlijke situatie. U doet er dus altijd goed aan ons eerst te contacteren als u overweegt op de mailing in te gaan.

Waarom?

  1. Wij hebben een persoonlijk gesprek met u en luisteren aandachtig naar uw noden, wensen en verlangens. Zo een mailing doet dat niet.
  2. Als onafhankelijk verzekeringsmakelaar werken wij samen met verschillende verzekeringsmaatschappijen. Wij kunnen dus samen met u op zoek gaan naar een betere oplossing dan diegene die u nu al hebt of wat men in de mailing voorstelt.
  3. Een mailing bevat altijd kleine lettertjes, iets ondertekent naar hen terugsturen kan tot gevolg hebben dat u zich contractueel verbindt tot iets waar u niet zomaar onderuit kunt.
  4. Een mailing gaat altijd over een onderdeeltje van de verzekeringsportefeuille. Het is best mogelijk dat u een aantal voordelen verliest als u een onderdeel uit uw verzekeringportefeuille verplaatst naar het bedrijf dat u de mailing stuurt waardoor u eigenlijk in uw eigen vel snijdt en dus soms meer nadeel dan voordeel doet.

Met andere woorden, maak eerst met ons een afspraak voor u ingaat op het voorstel in de u toegestuurde mailing. Wees gerust, als blijkt dat wat de mailing u aanbiedt echt interessant is voor u dan zullen we het u ook zeggen. Ook dat maakt onderdeel uit van ons advies.

Tagged with:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *